Tuesday, July 30, 2013

Secret #03: Basuh Berak

aku tatau aku sowang je atau ramai lagik kat luar sana menghadapi situasi yg sama.

laki aku cukup mengelak bila nk basuh berak anak.

hurmmm... tensen mak nyah!

main ngn anak kawkaw punye. bile anak berak je. "mummy, hamza yakyak, sila basuh"


owh hangin mak!

mmg membebel2 la mulut aku sbb die tanak basuh yak anak. geli katanya. eleh, taik kite yg tua ni lagik busuk tau tak drp taik budak2. at least derang comel ape compared kite ni.

kekadang tu aku buat tatau je suh gak die basuh. sian gak kat hamza sbb daddy suke tangguh2 basuh yak. tp kalo aku tak wat kering je, nnti sampai sudah die tetap tamo basuh yak anak.

mcm2 cara dah aku try. imagine ok, hamza dah 14bulan. 14bulan asik nak ngelak je. sape tahan?

sekalik tu, time makan, hamza pun buat project. haihla anakkk.

laki aku pandang dan kata, mummy basuh yakyak ye, daddy basuh pinggan kemas meja.

owh no. tidak sama sekalik, sbbnya nnti aku gak end up kemas meja tu. sbb tak up to my par. hahaha. tak lulus ISO la gamaknya. so aku kata no. tamo.

puas la daddy pujuk. still aku wat bodo. hamza pandang kami dgn mata yg berkata2 "owh come on. please wash me, now"

no way jose. kali ni mummy stand firm.

tetibe out of nowhere, laki aku kata, "hamza mesti sayang awak lebih kan"

"erm mestila. sbb sy basuh berak die daripada kecik. bdak2 sayang orang yg basuh berak die lebey tau tak. sbb sy setiap kali basuh yak2 die mesti pesan, nnti bila hamza dah besar, mummy dah tak larat, jaga mummy ye. kalo mummy sakit, basuhkan yak2 mummy tau. jgn geli plak"

"abes awak, sapa basuh berak awak time awak kecik2 dlu. mak ke ayah? sapa awak sayang?" laki aku tak puas ati.

"owh, sy sayang 2-2, mesti maksudnya derang gilir2 tu basuh berak. " 

"eh ye ke?" laki aku tanya cam tak caye je.

"ye ah, tak caya tanya mak awak"  pdhal sikit aku tak pernah tanya mak die. tp nak kasik kuat hujah. hentam sajalah labu!

diam kejap laki aku dlm 2 minit.

pastu die kate, "takpe la. biar abang yg basuh yakyak hamza."

hahahahhahah.

dan sekarang, mesti time aku nk umpan die suh basuh yak yak hamza, aku akan kata,

nak anak sayang ke tidak?


jgn geli basuh yak2 anak ye suami2 kat luar sana. sbb kalo geli nnti kite dah tua tak berdaya, anak2 plak yg geli nk basuh yak2 kite.

renung-renungkan dan selamat beramal

2 comments:

  1. salam,
    laki SA pun sama. Hmmm...apa la masalah dorang dgn T**k kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn. kite kene biasakan derang jugak.

      sbb bg sy, basuh berak, mandikan tu bonding session ape

      Delete