Thursday, November 8, 2012

Cheaper by the Dozen (-one)

badan aku byk angin. sengkak perut, sengkak rahim. sakit siot!

first time urut rahim sampai nk muntah. 2x mintak kakak tu stop urut sbb aku nk muntah. hah amik ko! penangan ais. tp aku tak minum ais, aku makan aiskrim. hahahah. sama je sbaner. bengong.

time urut, kakak tukang urut bercerita pasal sepupu dia. badan kecik2 je. pun susah dapat anak. eh silap. susah nk stay lekat.

first time pregnant, kembar 3, tp sbb dia terlalu kecik, dan rahim tak kuat, gugur.

second time pregnant, pun kermbar 3, tp sekalik lagik sbb dia terlalu kecik, dan rahim tak kuat, gugur.

third time pregnant, kembar 2.  tp sekalik lagik sbb dia terlalu kecik, dan rahim tak kuat, gugur.

fourth time the charm, pregnant lagik, kalik ni kembar 3. tak sure berenti keje or cuti sepanjang pregnancy, dan mmg tak wat keje langsung kecuali berehat dan jaga anak dalam perut, alhamdulillah hidup 3-3. tp kecik yg amat la time lahir tu. sekarang dah darjah 2.

cube ko kira berapa total anak dia kalo hidup? tak ke 11? a dozen minus one?

tapi Allah sayang lagik 8, cuma 3 je ada dengan dia. agak2 ko kalo dah 4x pregnant tu, nk dapat 3org tu, bape lame?

yes, dia takde masalah utk conceived. cuma bermasalah utk stay conceived. 3x gugur. semuanya kembar, kalo aku, mau aku gila. tp dia sabar. owh tidak, bukan iui mahupun ivf. dia mmg subur. tp Allah ada perangancanNya sendrik. 8 menanti kat pintu syurga.

dan aku terfikir, kuat kan kakak tu, 3x gugur dan semuanya kembar. camna dia teruskan hidup? mesti gigih dia usaha utk stay pregnant kan. 4x cuba baru dapat anak.

lain org, lain ujiannya. muhasabah diri.

ok, entry ni sbb semalam aku layan kat fox premium cheaper by dozen n cheaper by dozen 2 back to back. heh.

ps: aku nk kembar jugak bole? heheh


4 comments:

  1. aku baru je habis taip pasal cerita saspen Kembar ni. dah kat entry ko pun cite kembar jugak. kekeke...

    ala minum ais mmg sakit eh nnt, alaaaa
    :P

    ReplyDelete
  2. aah. sile sedar diri dan jgn minum ais lepas beranak. sekarang minum puas2 wehhh!

    ReplyDelete
  3. mudahnya akak tu dapat kembar...bestnya..i nak juga kembar..rasa macam badan i kuat je kot nak jaga anak kembar..(eh perasan)

    ReplyDelete