Thursday, September 5, 2013

Jenis

awak, adalah jenis orang yang tak kesah apa pun.
contoh paling senang. ada couple wat project tepi awak. awak sikit tak kesah. 
tapi, kalo derang ttibe tertembak kene seluar awak. itu awak marah.
awak adalah jenis orang macam tu.
kan?

errrrr.. pom. tepat peluru di kepala kanan aku, terus straight keluar kat kepala kiri aku.
pergh. sungguh la namanya suami. mmg mengenali hati budi isterinya ini. tahu betul isterinya perangai cammana.

ok. i mengaku ye sayang. i adalah org yg, AAK? ada aku kesah? ko nk tergolek ke, ko nk telanjang ke, buat la. sukati ko. meletup ke kebabom ke. lantak la. bukan kacau hidup aku pun. itu ko punya pasal. tp jgn mengada2 nk babitkan aku. 

ye betul. itu mmg aku.

dlu, aku igt lagik f5. tahun 2001. ayah pernah tegur menda yg sama gak dekat aku. bukan apa, amal maaruf nahi mungkar. aku cuma diam. angguk2. 

dan 2013. 12 thn kemudian. suami aku sndri cakap menda yg sama.

errrrr.. pom. tepat peluru di kepala kanan aku, terus straight keluar kat kepala kiri aku. dan membuak2 la darah mengalir keluar! laksana paip pecah.

errr... 12thn, aku masih tak berubah nampaknya. masih berpegang teguh dgn prinsip, "apa kau nk buat, sukatikau. tp jgn libatkan aku". 

dan aku tau, sbb tu jugak ramai kawan2 abg kata aku sombong. dah memang tuhan jadikan raut wajah aku sombong pun. 

tp, amal maaruf nahi mungkar.

amik saham jugak aku kat situ kan tanpa sedar.

haishhh. 

dah sebati dgn diri dan jenis serta perangai camtu. camne nk tukar? 
takpe la pelan2 kayuh.

usia dah meningkat. next year dah 3series.

kene tukar cara hidup.

insyallah




No comments:

Post a Comment